Què hi ha de nou?
I si milions de persones estiguessin atents a la darrera novetat que presentes?
Si tens fills petits sabràs el que és Brawl Stars, un joc creat per l'empresa Supercell, que té als infants captivats i enganxats a parts iguals. Ahir, per exemple, els meus fills van demanar-me de connectar a les 10 al canal de Youtube de l'empresa, per a que aquesta els expliqués les novetats que presentaven en el joc de cara a la propera temporada, que comença ara. No, les temporades a Brawl Stars no són de mesos, sinó de setmanes, pel que aquest video es repeteix cada poc temps i tots els nens desitgen veure'l per a saber si hi ha nivells, skins o vals de batalla nous, així com formes noves de jugar o aprofitar el joc.
Ahir, mentre els hi explicava el perquè crec que aquest tipus de videos no són imprescindibles a la vida d'un nen que està de vacances i que pot baixar a jugar al jardí, em va venir al cap un client meu, que fa uns dies que va començar a enviar el seu catàleg als seus clients actuals, antics i potencials, de manera que aquests sàpiguen les novetats del seu producte pels propers mesos. El funcionament és el mateix, però, quan el vaig trucar després de parlar amb els meus fills, vam coincidir que seria genial poder generar aquesta expectació en els nostres clients, cada vegada que preparem un producte nou, oi?
Parlant amb ell vaig descriure aquests tres tipus d'empreses:
- En primer lloc, les que es limiten a treballar i seguir fent el mateix que feien i a servir com ho feien. Aquestes no tenen res a explicar als seus clients ja que no innoven ni mantenen un contacte amb el client que permeti fer venda creuada. El meu consell és simple: asseu-te amb el teu equip i pregunta't què més pots fer per a aportar valor als teus clients.
- En segon lloc, les que tenen productes nous, o noves maneres d'oferir-lo al client, però no ho diuen a ningú, excepte si els ho demanen. Són empreses reactives, i perden moltes oportunitats, derivades d'aquesta manca de relació amb l'entorn. El meu consell per a aquestes és simple: fes un sistema de màrqueting proactiu, que et permeti posar davant del teu client actual, antic i potencial tot allò que fas i el valor que aportes.
- Per últim, hi ha aquelles empreses que innoven i comuniquen proactivament. Creen regularment productes nous i/o maneres de presentar-los o entregar-los als clients; mantenen una relació sana i constant amb el seu entorn; i mostren el valor que tenen els seus productes i com poden aportar-ne més.
Innovar no és prou, quan parlem de proactivitat. Cal mostrar allò que fas i mantenir els teus clients atents a tot allò que pots fer per a ells. Apple ho fa de fa anys i, oi que tots n'estem atents, en menor o major mesura al darrer iphone que presenta?
Crea un butlletí, un canal de video o, simplement, truca els teus contactes per a explicar-los el darrer que has fet. Fes el que millor et serveixi, però mou-te perquè, fins i tot en temps convulsos com els actuals, el públic vol saber més de tu. I, si no, que els ho preguntin als nens.
© Oriol López Villena 2020