Què fer quan ens diuen NO

Quan perdis una venda, fes-te una sola pregunta.

Què fer quan ens diuen NO
Photo by Levi Arnold on Unsplash

Vas enviar un pressupost fa unes setmanes i, finalment, el teu potencial client ha dit NO, potser per a sempre.

Què fem?

En primer lloc, no queixar-nos. O, com a mínim, no queixar-nos NOMÉS. Sí, perdre una venda és com una plantofada al nostre Ego, però només això. Mira-t'ho així: les vendes no resten, sinó que simplement, deixen de sumar.

En segon lloc, aprenguem-ne.

Perdre una venda és possible, però seguir-la perdent pel mateix motiu una vegada i una altra, no ho hauria de ser. 

Per tant, demana't si hi ha res que podríem haver fet diferent.

Potser els exemples que vam fer servir a la presentació no eren del tot rellevants; o no vam acabar de comunicar bé el valor que afegeix el nostre producte; o, simplement, no ens vam reunir amb la persona adequada o no vam encertar-la amb el comercial que hi vam enviar.

Aquestes coses passen, reconeguem-ho, i no passa res per parlar-ne obertament i amb un únic objectiu: aprendre'n.

I a la teva empresa, quina és la darrera venda que heu perdut? Què podríeu haver fet diferent?

© Oriol López 2024

T’interessa?

Oriol López Villena

L’Oriol López Villena assessora els empresaris per a desenvolupar estratègies de creixement pels seus negocis i convertir-se en socis estratègics dels seus clients, afegint, venent i entregant més valor, de manera que esdevinguin clients de per vida.

Subscriu-te al butlletí