Travelers, lideratge i fets

Travelers, lideratge i fets
Photo by The Climate Reality Project on Unsplash

Mirava aquesta setmana els primers episodis de la sèrie de televisió Travelers, a Netflix, i em va fer pensar en com afronten els diferents tipus de líders els fets que s'esdevenen. Els fets són aspectes que han succeït i que no poden canviar-se. Per tant, requereixen de quelcom que cada cop és més important a la societat actual: flexibilitat per a adaptar-se a ells.

En una de les escenes, s’enfronten els líders de dos equips, després que l'FBI hagi trobat l'amagatall d'un d'ells i que, a més, aquest, hagi anat perdent els membres del seu equip (3 de 5). Un dels líders, Maclaren, afronta els fets sense distorsionar-los amb el seu judici i, amb això al cap, pren decisions basant-se en les causes de tot plegat. Pel que fa a en Hall, no assumeix els fets (ha perdut tot l’equip i ha fet coses malament) i segueix el mateix camí que tenia pensat, enretirant aquells que el posen davant dels fets; és a dir cercant culpables i no causes.

Saber quin camí seguir és important, com ho és saber veure quan t'equivoques. Els fets moltes vegades són ignorats o tergiversats i, quan això passa, el resultat pot ser dramàtic. És llavors quan qualsevol decisió que prenguis serà un fracàs.

I tu, ja afrontes els fets tal i com són?

© Oriol López Villena 2017

T’interessa?

Oriol López Villena

L’Oriol López Villena assessora els empresaris per a desenvolupar estratègies de creixement pels seus negocis i convertir-se en socis estratègics dels seus clients, afegint, venent i entregant més valor, de manera que esdevinguin clients de per vida.

Subscriu-te al butlletí