El Pla de Negoci (XIII): el creixement

A més d'iniciar el negoci, caldrà fer-lo créixer i aquesta secció del pla de negoci serveix per aprofundir tant en els aspectes positius del mateix (plans d'expansió, retribucions a comercials i directius, finançament, ...) com en els negatius (nova competència, resultats no esperats, discrepàncies internes, ...).

Secció 13: Programa Creixement

Expansió

Descriviu el vostre creixement: hauríeu d’incloure el desenvolupament de les operacions rendibles a nivell de prova, les fonts de finançament, tresoreria, de comptabilitat, el pla de compensació d'incentius per als gerents i directius, paquet de beneficis i polítiques, les economies d'escala .

Gestió de Grans Problemes

Descriviu situacions de condicions adverses i com hi respondreu. Per exemple, com resoldríeu una reducció del 25% en les vendes, o l’aparició de nous competidors, etc. Prepareu una projecció del flux de caixa sobre la base d'expectatives reduïdes i mostreu com i on reduiríeu els costos per mantenir la liquiditat.

© Oriol López Villena 2011

T’interessa?

Oriol López Villena

L’Oriol López Villena assessora els empresaris per a desenvolupar estratègies de creixement pels seus negocis i convertir-se en socis estratègics dels seus clients, afegint, venent i entregant més valor, de manera que esdevinguin clients de per vida.

Subscriu-te al butlletí